Letbaneforplads Kirkebjerg.

Bestyrelsen har i forbindelse med det “lukkede borgermøde for direkte berørte borgere” modtaget følgende vedr. etablering af letbanen og den tidligere kommunalt vedtagne Letbaneforplads Kirkebjerg:
Kommuneoplæg og tidshorisont.
Referat.

Desværre er der fortsat en lang række uafklarede spørgsmål i forhold til såvel medlemmer og foreningens område vedr. kommunens planer/intentioner. Dette drejer sig primært om den “kommunalt planlagte adgangsvej” til forpladsen via Østtoftevej/Lyngtoftevej, etablering af antal p-pladser, øget trafik i området, støjværn m.m. samt ikke mindst, yderligere ekspropriationer.

Bestyrelsen er naturligvis ikke tilfreds med processen, hvor vi fra start har påpeget, at nævnte Letbaneforplads er fejlplaceret i flere henseender – se bl.a. høringssvar fra nov. 2015 her.

Offentligt borgermøde torsdag den 31. maj kl. 17-18.00 i Tjørnehøjhallen, Tornehøj 3 i Brøndby (via E-boks og Folkebladet den 15/5-18).